Shopper
Service

Veelgestelde vragen

Wij staan voor je klaar, in onze winkels en online. Heb je een vraag over een product, verzending, betaling of iets anders? Wij geven hieronder antwoord op onze veel gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij?

Neem direct contact op

Onbeperkt advies

Je kunt bij ons terecht met al jouw vragen. Wij geven jou graag onbeperkt advies. Want het maakt ons niet uit wat jouw vragen zijn, als wij je maar kunnen helpen ermee!

Bestellen

Ja, het is mogelijk om een product te reserveren in een van onze winkels of onze webshop. Je kunt een product maximaal 3 dagen reserveren en in sommige gevallen zullen wij om een aanbetaling vragen. Om een product te reserveren stuur je een e-mail naar info@wennekes.nl of bel je het filiaal waar je het product na reservering op zou willen halen. Bekijk hier de contactgegevens van onze winkels! 

Ben jij op zoek naar een specifiek artikel van een van onze merken? Wij kunnen voor je kijken of wij het gewenste artikel kunnen bestellen voor je! Laat het ons weten. Wij zullen het voor je uitzoeken en speciaal voor jou bestellen bij onze leverancier. Houd er wel rekening mee dat we dan gebonden zijn aan levertijden en dat het vaak minimaal 5 dagen duurt, voordat wij het artikel in huis hebben. Stuur gerust een mailtje met jouw vraag naar info@wennekes.nl!

Wil je een artikel bijvoorbeeld in Nijmegen kopen, maar het artikel is alleen voorradig in een andere winkel? Laat ons weten in welke winkel jij het betreffende artikel op zou willen halen en wij zorgen dat het artikel beschikbaar wordt in jouw favoriete winkel! Bij ons bepaal jij als klant, hoe, wanneer en waar jij je product ophaalt :-). Je kunt dit ook gemakkelijk zelf aangeven tijdens het betaalproces bij je webshop aankoop. In het bestelproces kan je bij stap 2) Bezorgopties aanvinken dat je het graag wil afhalen in de winkel. Daaronder kan je kiezen, welke winkel precies!

Wil je een geplaatste order annuleren of wijzigen? Stuur ons z.s.m. een mail naar info@wennekes.nl. Vermeld hierbij je vraag, jouw naam en ordernummer, zodat wij direct aan de slag kunnen!

Onder de meeste producten op onze website staat een beschrijving naast de productfoto's. Je kunt tevens zien in welke winkel(s) het gewenste artikel op voorraad is. Onder de winkelvoorraad, zie je eigenschappen. Hier kun je informatie vinden over bijvoorbeeld het merk, garantie, materiaal, kleur, etc. Heb je een andere vraag? Laat het ons gerust weten! Neem contact op met onze klantenservice.

Is jouw favoriete artikel uitverkocht en wil je weten of deze nog terug op voorraad komt? Wij zijn altijd bezig om populaire artikelen weer op voorraad te krijgen. De basiscollectie is altijd na te bestellen, maar voor modieuze artikelen kan dit soms wat lastig zijn. Stuur gerust een mailtje naar info@wennekes.nl, dan zullen we kijken of we het item voor je kunnen bestellen en wanneer deze weer gepland staat om binnen te komen.

Leentas- of koffer

Is jouw favoriete tas of koffer toe aan reparatie en heb je in de tussentijd een vervangende tas of koffer nodig? Wij bieden jou, als lid van onze familie, een leentas of -koffer aan! Meer weten?

Betalen

Je kunt bij ons betalen op meerdere mogelijkheden. Je kunt betalen met iDeal, Creditcard (VISA & Mastercard), PayPal, Betaal na Ontvangst (+€2,95), Fashioncheque en VVV-bon.

Ja, het is mogelijk om jouw cadeaubon online in te wisselen! Plaats jouw favoriete item(s) in jouw shopper. Ga naar jouw shopper, klik op afrekenen. In het blokje 'Samengevat' zie je de inhoud van jouw shopper. Klik op kortingscode toevoegen. Vul hier de cadeauboncode in, beginnend met BR en klik daarna op verzilveren. Je ziet nu jouw ingeleverde cadeaubon en het saldo wordt van het totaalbedrag afgetrokken. 

Op welke producten je de korting toe kan passen, is afhankelijk van de gekregen kortingscode. Meestal vermelden we deze informatie bij de kortingscode. Soms hebben wij product-gerelateerde kortingscodes en soms gaat het om een totaalbedrag. Staat deze informatie niet bij de kortingscode? Laat het ons weten! Uiteraard is het mogelijk om de gekregen kortingscode ook in de winkels in te wisselen.

Zodra wij jouw bestelling retour hebben ontvangen op ons hoofdkantoor, gaan wij direct aan de slag met de verwerking. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding het volledige aankoopbedrag van ons terug. Wij mogen echter wachten met terugbetalen, totdat wij het product terug hebben ontvangen of dat je hebt aangetoond het product te hebben verstuurd al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Ruilen en retourneren

Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop? Je kunt je bestelling of een deel van jouw bestelling gratis retourneren in een van onze winkels. Neem je factuur mee en breng deze samen met jouw artikel naar de winkel. Je kunt dan een artikel uitzoeken met dezelfde prijs of eventueel iets bijbetalen. Kleine verschillen kan de winkel terugbetalen, maar dit kunnen we helaas niet garanderen. Mocht terugbetaling niet lukken, dan zullen wij het bedrag zo spoeding mogelijk overmaken op jouw rekeningnummer, uiterlijk binnen 14 dagen. 

Heb je een online aankoop gedaan maar ben je toch niet helemaal tevreden, of is er iets mis mee? Binnen 14 dagen mag je jouw aankoop retourneren. Dit kan door jouw retourpakket naar ons op te sturen op eigen kosten of door jouw artikelen terug te brengen naar een van onze winkels. Jij kiest! Hoe gaat retourneren precies in zijn werking? Dan lees je hier! 

Je kunt je bestelling terugbrengen naar een van onze winkels. Op onze winkelpagina kun je heel eenvoudig (mits je je locatievoorzieningen van je computer inschakelt) een routebeschrijving per filiaal uitdraaien. Zorg ervoor dat je altijd het volledig ingevulde retourformulier en de factuur meeneemt naar de winkel. Wij kunnen niet garanderen dat de winkels je direct het aankoopbedrag terug kunnen geven. Uiteraard zullen we er alles aan doen om dit wel mogelijk te maken. Mocht het toch niet lukken, zullen wij het aankoopbedrag op je rekening (waarmee je je aankoop hebt gedaan) overmaken via Wennekes.nl. Lees meer over retourneren op onze speciale Ruilen & Retourneren pagina!

Is je product beschadigd bij ontvangst of kapot gegaan tijdens het gebruik ervan? Je kunt altijd bij ons terecht. Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast geven wij zelf op al onze producten een garantietermijn van een jaar, of geldt de garantietermijn (wanneer langer dan een jaar) van de leverancier. De extra garanties doen niks af aan de wettelijke garantie: Je kunt geen aanspraak maken op garantie bij: ‘beschadiging door opzet of nalatigheid’, ‘beschadiging door het niet opvolgen van debehandelinstructies’, ‘gebruikersschade’ of 'transportschade’

Je kunt je defecte of beschadigde artikel terugbrengen naar een van onze winkels of terugsturen naar ons hoofdkantoor. Wennekes, Simon Stevinstraat 3, 4004 JV Tiel. Wil je zo vriendelijk zijn om ons reparatieformulier volledig in te vullen en mee te sturen met het product? Dit helpt ons om bij ontvangst van jouw product direct aan de slag gaan en je een passende oplossing te bieden. Alle producten worden zorgvuldig gecontroleerd. Mocht het een gevalletje "garantie" zijn, zullen wij de gemaakte verzendkosten aan je terugstorten. Voor meer informatie, kun je kijken op onze reparatie & garantie pagina. 

Geen zorgen! Dan hebben wij je bestelling nog niet retour ontvangen of niet verwerkt. Retour gestuurd via PostNL? Dan duurt het meestal 2 – 3 werkdagen voordat je retour is verwerkt. Je kunt het geld binnen 5 dagen op je rekening verwachten.

Download ons retourformulier en vul deze zorgvuldig in. Heb je geen printer? No worries! Voeg dan bij je retour een papiertje met daarop vermeld: Naam, Ordernummer,  Artikel, Reden van retour (optioneel).

Heb je je bestelling ontvangen en ben je toch niet helemaal tevreden? Je kunt je bestelde product altijd binnen 14 dagen ruilen. Hier leggen we uit hoe het werkt, als je geen gebruik maakt van ruilen in onze winkels, maar via de post. Stuur een mail naar info@wennekes.nl., met daarin dat je jouw item wilt ruilen. Je kunt het artikel waarvoor je het wilt ruilen, direct bestellen in onze webshop. Wij zullen zo snel mogelijk het volledige aankoopbedrag terugstorten op je rekening, uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de herroeping aan ons hebt gemeld. Wij mogen echter wachten met terugbetalen totdat wij het product terug hebben ontvangen of dat je hebt aangetoond het product te hebben verstuurd al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Wij verzoeken je vriendelijk om het ingevulde retourformulier bij te voegen, dan kunnen wij direct aan de slag op ons hoofdkantoor. Op het retourformulier kun je aangeven dat het om een ruiling gaat. Retourkosten zijn voor eigen rekening. Je kunt kosteloos een artikel omruilen in onze winkels. 

Contact

Je kunt contact opnemen op meerdere manieren: kies vooral de manier die jij fijn vindt! Wij zijn bereikbaar via Whatsapp, e-mail of telefonisch. Onze contactgegevens, staan onderaan deze pagina!

Wil je graag op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief op de homepagina van onze webshop. Wil je je weer afmelden? Dit kan door onderaan in de nieuwsbrief op de hiervoor bestemde link te klikken. Natuurlijk kun je ook contact opnemen middels het sturen van een e-mail naar info@wennekes.nl. Wij helpen je in dat geval ook graag verder!

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze diensten en producten. Wij doen er alles aan om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan helaas voorkomen dat er toch iets mis gaat. Wij raden je aan om met een klacht over een product, ons bedrijf of onze dienstverlening contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens staan onderaan deze pagina. Wij zullen je klacht direct in behandeling nemen en streven ernaar om binnen twee dagen, met een passende oplossing, te reageren. Wij zullen er alles aan doen om je klacht zo snel en zorgvuldig mogelijk op te lossen en uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk te reageren. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Reparatie en garantie

Wij zijn officieel dealer van alle merken die wij aanbieden en daarom kun je bij ons ook altijd terecht voor service en garantie. De garantie en garantieperiode zijn conform de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlanse Thuiswinkel Organisatie vastgesteld. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij zelf een jaar garantie op fabricagefouten, ingaande op de dag van de levering. Mocht er buiten deze periode een klacht ontstaan, dan is het mogelijk dat er nog fabrieksgarantie op van toepassing is, maar dit is slechts in een aantal gevallen. De fabrieksgarantie is erg verschillend per leverancier. De door ons aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. 

Als er inderdaad sprake is van een productie/fabricage fout, zullen wij de verzendkosten terugstorten op je rekening. Wij proberen het zo zorgvuldig mogelijk op proberen te lossen. Neem contact met ons op!

Gaat het niet over een beschadiging van je koffer, maar over een constructiefout, dan praten we over wettelijke fabrieksgarantie. Deze garantie houdt in dat bepaalde functies van een product bij aanschaf goed moeten werken. Transportschade (je geeft de koffer in handen van een vervoerder) en/of verkeerd gebruik van het product vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan schade die wordt veroorzaakt wanneer je koffer op een onzorgvuldige manier op de bagageband wordt gegooid. Hierdoor zijn misschien je wielen afgebroken, zit er een gat in het materiaal van de koffer of werken andere functies minder goed. Voor deze schade is de vervoerder aansprakelijk. Controleer daarom altijd na ontvangst van je koffer/tas of er schade is ontstaan tijdens het transport. Is dit wel het geval, meldt dit dan direct bij de vervoerder. Zij zullen, in de meeste gevallen, verantwoordelijkheid nemen voor de geleden schade. Wellicht kun je het regelen met je verzekering.

Mocht er bij jou schade zijn ontstaan, dan vind je hieronder een stappenplan hoe je dit het beste kunt oplossen:

  1. Meld de schade die aan je koffer of reistas is aangericht direct bij de servicebalie van de betrokken luchthaven.
  2. Vraag hier een PIR-formulier (Property Irregularity Report). Hierop kun je exact aangeven wat er voor een schade is ontstaan. Wij adviseren om altijd een schriftelijke bevestiging een kopie van het PIR-formulier te vragen. Dit is namelijk het bewijs dat je de schade tijdig hebt gemeld.
  3. Neem vervolgens, en uiterlijk binnen 7 dagen, contact op met de luchtvaartmaatschappij, reisorganisatie of de vervoerder. Leg uit wat er is beschadigd en wanneer deze schade is ontstaan en vraag naar de contactgegevens voor het versturen van een brief ter vergoeding.
  4. Stel de brief op en voeg de schriftelijke bevestiging van de klacht of de kopie van het PIR-formulier toe. Voeg tevens je vluchtgegevens, luchthaven en andere details van je reis toe.
  5. Verstuur de brief per e-mail en eventueel aangetekend om de reparatiekosten te declareren.
  6. Neem contact met ons op of bezoek een van onze winkels, om te kijken of wij de koffer voor je kunnen repareren.

OEPS! Niemand is perfect, dus ook onze producten niet! Wij leren graag van – eventuele – fouten of reparaties. Zo kunnen wij het beter doen in de toekomst. Wennekes biedt jou als klant een duidelijke reparatieprocedure die snel en met de meeste zorgvuldigheid afgewikkeld zal worden. Wij zullen er alles aan doen om het defect aan jouw product zo snel mogelijk op te lossen. En daar hebben we jou hulp bij nodig. Zou je zo vriendelijk willen zijn om het reparatieformulier, zo volledig mogelijk in te vullen? Dan kunnen wij zodra wij je product retour ontvangen hebben op ons hoofdkantoor, direct aan de slag! Wij raden het aan om jouw pakket AANGETEKEND te VERSTUREN, zo kunnen we altijd achterhalen waar jouw pakketje is. Uiteraard mag je er ook voor kiezen om jouw reparatie aan te bieden in een van onze winkels; Deventer, Den Haag, Tiel of Nijmegen.

Je kunt geen aanspraak maken op garantie bij;

  • ‘beschadiging door opzet of nalatigheid’,
  • ‘beschadiging door het niet opvolgen van de behandelinstructies’,
  • ‘gebruikersschade’

Als er inderdaad sprake is van een productie/fabricage fout, zullen wij de retourkosten (€5,=) terugstorten op je rekening. Wij zullen de klacht zo zorgvuldig mogelijk op proberen te lossen, dit kan zijn door: het repareren van het artikel, een nieuw artikel leveren of het aankoopbedrag terugbetalen.

Leentas of leenkoffer nodig?

Als je lid bent van onze familie, kunnen wij jou een leentas of leenkoffer bieden, in de periode dat jouw artikel gerepareerd wordt. Meer hierover weten? Lees het hier! 

Overige vragen

Niet alle artikelen die wij online aanbieden zijn in al onze winkels op voorraad. De ene winkel is wat groter dan de ander, dus daarop is ook onze collectie gebaseerd. Wil jij weten of het artikel in het filiaal van jouw keuze op voorraad is? Je kunt zien bij elk product waar dat product op voorraad is. Je ziet onze winkels, met de winkelvoorraad. Wil je zeker weten of het product in dat filiaal aanwezig is? Neem dan contact met ons op! Dan checken wij dit met het desbetreffende filiaal!

Een van onze mensen spreken?

Wij staan voor je klaar, online en in onze winkels. Kom je er niet helemaal uit en heb je onze hulp nodig? Neem contact met ons op!

Even appen

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00
We streven ernaar binnen 1 uur te reageren

Start nu een chat

Mailtje sturen

We streven ernaar binnen 1 dag te reageren

Start nu een e-mail

Bel ons

Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00
Er neemt altijd iemand op

085-08 68 400

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Persoonlijke cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Logo